- Tedd le az ujjad!
Kérjük meg a diákokat, hogy álljanak fel, és tartsák öt ujjukat a levegőbe. Ezek lesznek a diákok "életei".
Ezután különféle állításokat olvasunk fel (ha előzőleg előkészítettük) vagy rögtönzünk. pl.:
„Tedd le az ujjad, ha nyáron leégtél a napon.”
„Tedd le az ujjad, ha véletlenül küldtél már üzenetet más valakinek, mint akinek szántad.”
„Tedd le az ujjad, ha álmodtad már azt, hogy repülsz.”
(A diákok is találhatnak ki állításokat.)
Ha az állítás igaz valakire, annak le kell tennie az egyik ujját. Ha egy tanuló elveszíti az összes életét (azaz mind az öt ujját letette), kiesik, és le kell ülnie. Az utoljára állva maradt tanuló(k) a győztes(ek).
- Egy lakatlan szigetre megyek
Ez nem a klasszikus „Mit vinnél magaddal egy lakatlan szigetre?” játék, hanem annak egy izgalmasabb változata.
Először is a tanárnak ki kell találnia egy titkos szabályt, ami alapján magával viszi az említett dolgokat a szigetre. Ez először legyen egyszerűen kitalálható: például C betűvel kezdődő szavak.
A tanár felírja a táblára az első tárgyat, amit a lakatlan szigetre visz (pl. "citrom"), és hangosan is felolvassa a tanulóknak: "Egy lakatlan szigetre megyek, és viszek magammal egy citromot".
Ezután a tanulókon a sor, hogy saját mondatokkal próbálják megfejteni a szabályt. Például: "Elmegyek egy lakatlan szigetre, és viszek magammal egy cicát.", "Elmegyek egy lakatlan szigetre, és viszek magammal egy banánt.".
Ha egy tanuló megnevez egy olyan tárgyat, amely megfelel a titkos szabálynak (pl. egy C betűvel kezdődő szót), akkor mondhatjuk neki, hogy: „Velem jöhetsz a lakatlan szigetre!”. És felírjuk az általa megadott szót is.
Ha egy tanuló olyan tárgyat nevez meg, amely nem felel meg a titkos szabálynak (azaz olyan szót, amely nem C betűvel kezdődik), akkor megmondhatjuk neki, hogy nem jöhet a szigetre.
A játéknak akkor van vége, ha egy tanuló helyesen kitalálta a titkos szabályt. Ezután újra játszhatjuk egy másik szabállyal.
Sokféle szabály lehet, lehetnek könnyebek és nehezebben kitalálható is, pl. ötbetűs szavak, sárga színű gyümölcsök, azonos betűvel kezdődő és végződő szavak stb.
.
- Találd ki!
A játékhoz először is ki kell választani egy diákot, aki a "tippelő" lesz.
Megkérjük ezt a tanulót, hogy várakozzon az osztálytermen kívül.
Ezután választunk a teremben egy másik tanulót, aki a "megfejtés" lesz.
A választás eredményével minden tanulónak tisztában kell lennie, hogy tudjon válaszolni a kérdésekre.
Ezután kérjük meg a "tippelőt", hogy jöjjön vissza a terembe.
Most kezdődik a tippelés.
A kitaláló öt (vagy több) igen/nem kérdést tehet fel, hogy kitalálja, melyik diák az "ő". Például: "Fiú ?", "Szemüveges?", "Piros kabátja van?" stb.
Az öt (vagy több) kérdés után a tippelőnek meg kell tippelnie, hogy kit választott az osztály.
Ha helyesen tippelt, újra sorra kerülhet. Ha rosszul tippel, akkor más valaki lesz a „tippelő”, de más sorrend is elképzelhető.
- LIKE! játék
A játékhoz először kiválasztunk három tanulót, akiket a táblához hívunk. Ezek a tanulók a "sétálók". Ezután megkérjük az összes többi diákot, hogy tegyék a fejüket az egyik kezükre, azt pedig a padra, majd csukják be a szemüket, és tegyék fel a hüvelykujjukat. Most kezdődhet a játék.
A három "sétáló" ezután körbesétál az osztályban, és a hüvelykujjukat megérintve kiválaszt egy-egy tanulót. Ha egy tanuló hüvelykujját megérintik, akkor annak a tanulónak le kell tennie a hüvelykujját. Miután mindhárom "sétáló" kiválasztott egy-egy tanulót, vissza kell térniük az osztály elejére, majd a tanárnak azt kell mondania minden tanulónak, hogy "Ébresztő!". (azaz nyissák ki a szemüket és üljenek fel).
Az a három tanuló, akinek a hüvelykujját megérintették, álljon fel, majd ki kell találniuk, hogy melyik "sétáló" érintette meg az ujját. Ha helyesen tippelnek, helyet cserélhetnek a "sétálóval". Ha rosszul tippelnek, vissza kell ülniük.
- Ritkategória
Sokféleképpen lehet játszani ezt a játékot, de az alapelv nagyon egyszerű. Osszuk a diákokat kisebb csoportokba, és adjunk nekik egy kategóriát, pl.: háziállatok, színek, hangszerek stb. Ezután adjunk nekik egy kis időt, hogy minél több egyedi szót találjanak ki (azaz olyat, amelyiket más csoportok nem fognak leírni). Minden olyan szóért, amelyet leírnak, és amely nem szerepel egy másik csapat listáján, kapnak egy pontot.
Boldog új évet kívánok!
Sok hasonló ötletet találhatsz az óravázlat-gyűjteményekben is!
Most szeptember 10-ig csak 14.900 Ft - 36 óra, egy félév teljes anyaga szövegértésekkel, összefoglalásokkal, témazáró feladatlapokkal!
Részletes ismertető: ITT!